گروه کوهنوردی حضرت رسول اکرم(ص)

پایگاه بسیج رسول اکرم(ص) خمینی شهر

گروه کوهنوردی حضرت رسول اکرم(ص)

پایگاه بسیج رسول اکرم(ص) خمینی شهر

گروه کوهنوردی حضرت رسول اکرم(ص)

این تار نما متعلق به بچه های کوهنورد پایگاه بسیج رسول اکرم خمینی شهر میباشد و مطالبی از قبیل برنامه های گروه، گزارشات صعود و تصاویر کوهنوردی و مطالبی پیرامون اصول کوهنوردی قرار داده میشود.
خواهشمند است با نظرات و نقد های سازنده خود ما را در در بهبود هرچه بهتر برنامه هایمان یاری سازید.

برنامه کوهپیمایی
مکان سرپرست تاریخ
زمان حرکت
شروع برنامه جمعه ها 15 دقیقه پس از اذان صبح تا حدود ساعت 10 صبح
مسیر سرویس
شروع از درب پایگاه بسیج حضرت رسول اکرم(ص)-میدان شهدا-میدان22بهمن-چهار راه امام حسین-میدان ازادی-میدان قدس-میدان نماز-سپاه ناحیه خمینی شهر- پادگان امام حسین
تلفن جهت هماهنگی و اعلام حضور
علی خالقی 09136853614 و محمد علی کریمی 09138953700
آخرین مطالب
آخرین نظرات

Google


در كل اينترنت
در اين سايت

نکاتی برای پیش گیری از حمله سگ به کوهنوردان

يكشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۳:۱۳ ب.ظ

در کوه ها به خصوص در فصل های بهار و تابستان به دلیل حضور دام های سنتی در ارتفاعات احتمال حمله سگ های روستاییان و گله داران به کوهنوردان وجود دارد. در متن پیش رو به نکاتی برای کاهش احتمال حمله سگ ها، نحوه مقابله با حمله و اقدامات درست پس از حمله احتمالی اشاره شده است. نکته مهم این که این اطلاعات مجموعه ای از یافته های علمی و تجربی بوده و ممکن است در همه شرایط نتیجه یکسانی نداشته باشند.

 

1) به یاد داشته باشید سگ های کوهستان اغلب مثل بسیاری از سگ های خانگی تربیت شده نیستند. دلیلی ندارد برای صمیمی شدن با آنها زیاد اشتیاق نشان دهید. اگر سگ شناسی حرفه ای نیستید بهتر است هرچه زورتر راهتان را بکشید و بروید.

2) به سگ لبخند نزنید. از نظر او شما دارید دندان هایتان را نشان می دهید و این یعنی شروع سوتفاهم بین سگ و شما.

3) هرگز وارد محدوده دسترس سگی که با زنجیر بسته شده است نشوید. حتما می دانید که زندانی بودن هر چند قفس بزرگ باشد به اعصاب فشار می آورد.

4) وقتی سگی به آرامی به شما نزدیک می شود در حالی که سرش را بالاتر یا پایین تر از بدن نگه داشته است، به احتمال قوی تنها در حال کنجکاوی است. کاری نکنید که حیوان را تحریک کند.

5) وقتی سگی با سرعت و در حالی که سر را در امتداد بدن نگه داشته به شما نزدیک می شود بهتر است حواستان را خیلی جمع کنید. البته فراموش نکنید خونسرد باشید.

6) هر چیزی که بتواند در دهان سگ قرار بگیرد و یا سدی بین دندان های او و بدنتان باشد بسیار مفید خواهد بود. حتی اگر لازم باشد بهتر است سگ پایتان را گاز بگیرد تا نقاط حساس بدن را.

7) گرچه شاید گفتنش آسان باشد اما هرچه خونسردتر باشید شانس بیشتری دارید. سگ به خوبی حس می کند که شما چقدر ترسیده اید و اگر خود را قوی تر ببیند مشکلات شما بیشتر خواهد شد.

8) هرگز ندوید. سگ از شما سریع تر است حتی اگر سوار دوچرخه باشید! با دویدن غریزه شکار او را هم تحریک می کنید.

9) اگر هنوز سگ حمله نکرده است اما وضعیتش این احتمال را به وجود می آورد، سعی کنید رو به او قرار نگیرید. این وضعیت روبرو به خصوص اگر همراه با خیره شدن در چشم ها باشد احتمال عصبانی شدن سگ را بیشتر می کند.

10) فراموش نکنید هر عضوی که از بدن فاصله بگیرد هدف بهتری برای گاز گرفتن سگ است. با هوش عمل کنید.

11) اولویت را بر حفاظت از سر، گردن و سینه قرار دهید. اگر هیچ راه نجاتی نیست بهتر است نقاط قوی تر بدن که پوست زخیم تری دارند زخمی شوند.

12) سگ هایی که تعلیم ندیده باشند کوله پشتی، لباس، چتر و یا هر چیز دیگری که به بدن متصل باشد را جزئی از بدن می دانند. با هوشیاری از چنین لوازمی برای منحرف کردن کردن دندان های سگ استفاده کنید.

13) اگر سگ گازتان گرفته و قسمتی از بدن در دهان حیوان قرار دارد، به او فرصت ندهید. اقدام بعدی سگ حرکت دادن سر به اطراف و تبدیل زخم نقطه ای به پارگی های عمیق خواهد بود. اگر امکان دارد با همه قدرت وزنتان را روی حیوان بیندازید و با بیشترین فشار ممکن زانوهایتان را روی انتهای گردن و دنده های حیوان بکوبید. اگر کارتان را درست انجام دهید می توانید دنده های حیوان را بشکنید. سگ ها از این ناحیه دچار ضعف هستند.

14) بلند کردن پاهای عقب سگ می تواند او را دچار سردرگمی کند. پاها را بلند کنید و محکم از کمر به طرف گردن بکشید. سگ بی حرکت می شود و این فرصت بیشتری به شما برای رسیدن کمک می دهد.

15) اگر سگ فرد دیگری را گاز گرفته است، با یک چوب محکم شدیدترین ضربه ای را کی می توانید به پشت گردنش بزنید. فراموش نکنید، سگ های متوسط و به خصوص بزرگ جمجمه هایی بسیار قوی دارند و ضربه زدن به جمجمه ممکن است تنها حیوان را عصبانی تر کند. ضربه به پشت گردن در نزدیکی سر بهترین اقدام ممکن است.

بعد از حمله:

1) سریع وضعیت زخم ها را بررسی کنید و با فشار مناسب جلوی خونریزی را بگیرید.

2) با آب گرم و صابون زخم را بشویید.

3) تا رسیدن به پزشک روزی 2 بار پانسمان تازه همراه با پماد آنتی بیوتیک روی زخم قرار دهید.

چند نکته:

1) آموختن این نکات به کودکان ممکن است روزی به دردشان بخورد حتی اگر در کوهستان نباشند.

2) اگر اسپری فلفل دارید از آن استفاده کنید. حتی اسپری کردن در اطراف سر هم می تواند مفید باشد چون بویایی بسیار قوی سگ در اینجا به نفع شما عمل خواهد کرد.

3) اگر دوچرخه سواری می کردید از دوچرخه به عنوان سدی بین سگ و خودتان استفاده کنید. اگر لازم شد دوچرخه را به عنوان سلاح به کار ببرید. با یک دست زین و با دست دیگر فرمان دوچرخه را بگیرید و محکم با چرخ به سگ ضربه بزنید. محکم بگیرید، به هیچ وجه نباید این سلاح از دستتان خارج شود.

برای دانلود مقاله در قالب pdf کلیک کنید

منبع : salardez.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی