گروه کوهنوردی حضرت رسول اکرم(ص)

پایگاه بسیج رسول اکرم(ص) خمینی شهر

گروه کوهنوردی حضرت رسول اکرم(ص)

پایگاه بسیج رسول اکرم(ص) خمینی شهر

گروه کوهنوردی حضرت رسول اکرم(ص)

این تار نما متعلق به بچه های کوهنورد پایگاه بسیج رسول اکرم خمینی شهر میباشد و مطالبی از قبیل برنامه های گروه، گزارشات صعود و تصاویر کوهنوردی و مطالبی پیرامون اصول کوهنوردی قرار داده میشود.
خواهشمند است با نظرات و نقد های سازنده خود ما را در در بهبود هرچه بهتر برنامه هایمان یاری سازید.

برنامه کوهپیمایی
مکان سرپرست تاریخ
زمان حرکت
شروع برنامه جمعه ها 15 دقیقه پس از اذان صبح تا حدود ساعت 10 صبح
مسیر سرویس
شروع از درب پایگاه بسیج حضرت رسول اکرم(ص)-میدان شهدا-میدان22بهمن-چهار راه امام حسین-میدان ازادی-میدان قدس-میدان نماز-سپاه ناحیه خمینی شهر- پادگان امام حسین
تلفن جهت هماهنگی و اعلام حضور
علی خالقی 09136853614 و محمد علی کریمی 09138953700
آخرین مطالب
آخرین نظرات

Google


در كل اينترنت
در اين سايت

جنگل نوردی-خلخال به اسالم

شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۲۶ ب.ظ
سلام خدمت همه دوستان عزیز
بالاخره بعد از چند جلسه مشورتی مسؤلین گروه کوهنوردی، تصمیم به جنگل نوردی برای شهریور ماه امسال اتخاذ گردید که پس از بررسی ها، مسیر جنگل نوردی خلخال(استان اردبیل) به اسالم(استان گیلان) انتخاب گردید. 

یکی از برنامه های معروف در بین کوهنوردان ایرانی مسیر مالرو و خاکی اسالم به خلخال یا خلخال به اسالم می باشد که شهرستان خلخال در استان اردبیل با ارتفاع 2100 متری از سطح دریا را به منطقه اسالم استان گیلان با ارتفاع 330 مترری از سطح دریا متصل می کند. این مسیر به دلیل داشتن شرایط خاص اقلیمی و وجود همزمان مناطق کوهستانی، دشت های سرسبز و جنگل های انبوه از شهرت بسیاری در بین علاقه مندان به طبیعت برخوردار بوده است.

علت این که این مسیر اغلب از خلخال به اسالم پیمایش می شود به دلیل سختی کمتر راه می باشد چرا که در این حالت از ارتفاع ۲۱۰۰متری به ارتفاع ۳۳۰ متری خواهیم رسید و این یعنی فرود و نه صعود. هر چند فرود در شیب تند هم چندان کار راحتی نیست!


این برنامه از بعداز ظهر روز سشنبه 3 شهریور در محل پایگاه بسیج حضرت رسول اکرم(ص) آغاز و انشأالله در ظهر روز جمعه به پایان خواهد رسید.
هزینه ثبت نام مبلغ 120،000 هزار تومان می باشد که علاقه مندان جهت ثبت نام و پرداخت وجه می بایست با آقای علی اصغر اصغری(09103007093) هماهنگ فرمایند.
سرپرست برنامه و مسؤل ثبت نام آقای علی اصغر اصغری
مسؤل فنی برنامه آقای عبدالرضا مجیری
تداراکات برنامه آقایان علی خالقی - علی کاظمی

تصاویری زیبا از مسیر سرسبز خلخال-اسالم:



نظرات  (۲)

دوستان گزارش زیر را مطالعه فرمایند
1

برنامه یکی از گروه ها 

مسیر حرکت از جاده میانه و سه راه سرچم بطرف کاغذ کنان و خلخال بود ، بعد از صرف صبحانه در کاغذ کنان در ساعت 1.15 به خلخال رسیدیم . بعد از مختصر توقفی و گرفتن وسائل و زیارتی هم در امامزاده قاضیلو راهمان را ادامه داده به منطقه تفرجگاه اندبیل که 5 کیلومتر با خلخال فاصله دارد رسیدیم . کنار منبع زمینی آب توقف کرده و بعد از تعویض لباس و جمع و جور کردن کوله ها در ساعت 11.15 کوهپیمائی را آغاز نمودیم. آقای رحمتی بعنوان جلودار و آقای بیگدلی بعنوان عقب دار تیم انتخاب شدند.

حدود 3 ربع شیب نسبتا ملایمی که اطراف راه را جنگلهای کوهپائی گرفته و درختان آنها بلوط و گردو وحشی و ازگیل میباشند ادامه میدهیم . بعد از رسیدن به خط الراس پشت آن بهشتی نمایان میشود که همان ییلاق ( کاروانسرا)  میگویند. حدود 3 ربع از سمت راست خط الراس به طرف پائین حرکت کرده و به کلبه های ییلاقی سمت راست کاروانسرا رسیدیم . بعد از صرف ناهار مختصری در ساعت 1.15 حرکت خود را به طرف دره منتهی به روخانه ادامه دادیم . اول مسیر شیب تندی داشت و سرعت حرکت را کند کرده بود . به هر ترتیبی بود خود را به جاده خاکی  ماشین رو که جاده دسترسی به ییلاقهای منطقه بود رساندیم .

در طول مسیر از هر سه ربع ، یک ربع استراحت میکردیم ، بلاخره در ساعت 4.45 عصر به ییلاق و قبرستان نزدیک روستای ده ناو میرسیم ، و با طی یکربع حرکت به روستای ده ناو وارد میشویم ، با استقبال تعدادی گوسفند مواجه شده و بعد از عبور از پل آهنی رودخانه با کرایه منزلی در روستا که دارای 2 اتاق میباشد کوله ها را بر زمین می گذاریم . با سه ربع استراحت و جمع و جور کردن وسائل با پیشنهاد اعضای تیم تصمیم بر این شد که شام را خارج از روستا و در مکانی که قبلا شناسائی شده بود صرف کنیم .

با روشن کردن آتش مناسبی تمامی اعضا دور آتش جمع شده و بصرف شام و چائی و نسکافه مشغول شدند ، تا ساعت 11.15 به تفریحات سالم گذشت و سپس به محل اطراق در روستا بازگشتیم . اکثر نفرات تیم از رختخوابهای صاحب منزل جهت خواب استفاده کردند و به خواب شیرین تن دادند. صبح یکربع به 7 من بیدار شده و شروع به بیدار کردن دیگر نفرات تیم کردم . صرف صبحانه و جمع و جور کردن کوله ها تا ساعت 8.45 طول کشید و ساعت 9 حرکت خود را از داخل روستا به طرف جاده خاکی ماشین رو بطرف روستای سه ناوده شروع کردیم .

من سعی داشتم نیسانی اجاره کرده و مقداری از مسافت ماشین رو را با آن طی کنیم که نشد . 2 ساعت مسیر ماشین رو را در امتداد رودخانه طی کرده تا به قهوه خانه شایان رسیدیم . بعد از یکربع استراحت مسیر خود را از راه مالرو و زیبای جنگل که نیمه خزان بود ادامه دادیم . از هر سه ربع زمان حرکت یکربع استراحت اجباری داشتیم . در طول مسیر مالرو در دوجا به جای خطرناکی رسیدیم که من شخصا خیلی نگران عبور نفرات بودم ولی به هر حال با کمک اعضای تیم محلهای فوق را رد کردیم .

در ساعت 2.45 به روستای لاکه تاشون که آخر مسیر پیاده روی بود رسیدیم و مینی بوس هم در کنار مسجد ده منتظر ما بود . نفرات سریع کوله ها را بار مینی بوس کرده و با تعویض لباس و شستن دست و صورت ساعت 3.15 وارد جاده آسفالته اسالم به خلخال شده و مسیر خلخال را راهی شدیم . ساعت 3.45 ظهر در محلی که رستورانهای متعددی داشت جهت صرف ناهار اطراق میکنیم و بعد از صرف ناهار در ساعت 4.45 راه خود را ادامه میدهیم .


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی